11
Ian
11

Limoncello

Am preparat cateva lichioruri. Voi incepe cu Limoncello, o reteta cu specific italian.

Timp de preparare:
(complexitate redusa)

Ingrediente:
1 kg lamai
1 kg zahar
1 l alcool 96 grade

Se rade coaja de la lamai, numai partea galbena (sa nu ajungeti la partea alba, amara). Se pune la macerat in litrul de alcool (direct intr-o damigeana de 3 l), se lasa la macerat cel putin 10 zile. Se agita zilnic.

Se face un sirop din 1 kg zahar si 1,2 l apa. Dupa ce s-a racit, se toarna in damigeana.
Se lasa cel putin o saptamana, apoi se strecoara in sticle.
Se serveste rece, cine doreste cu felie de lamaie sau portocala.
Se poate adauga si coaja de la o portocala, pentru culoare.

:

8 Responses to “Limoncello”


  1. 20 Ianuarie 2011 la 11:43

    curios ce limpede ti-a iesit lichiorul.asta e un lichior tulbure,ca sa zic asa.am facut si eu dupa reteta unei prietene italience . e aproximativ la fel,difera putin cantitatile si are in plus piper. eu pun toate de la inceput nu peste 10-14 zile,iar maceratul dureaza aprox 30-40 de zile.

    • 20 Ianuarie 2011 la 11:53

      Poate de aia ti-a iesit tulbure, ca le-ai pus toate de la inceput. Eu am luat reteta exact de pe o sticla de limoncello originala. Nu apare piperul. Dupa ce sta coaja de lamaie cu alcoolul se strecoara si se amesteca cu siropul. Se limpezeste ca cristalul.

  2. 25 Ianuarie 2011 la 18:46

    Meriti votul….
    Exact asa il fac si eu (cu aproximatie la gramaj) si mi-am innebunit prietenii cu el.
    Eu reteta o am de la un bucatar italian si am facut cel putin 1000L pana acum

  3. 7 nico434
    30 Noiembrie 2011 la 12:20

    reteta asta e dupa reteta originala,eu am facut dupa o reteta de pe net asemanatoare doar ca siropul de zahar l-am facut cu zeama stoarsa de la lamai si a iesit si un pic acrisor ,e racoritor si foarte baubil :),imi place mai mult ca cel original dar nah,fiecare cu gusturile lui


Lasă un răspuns

